تبلیغات
دانشجوی سبز - خودرو اوباما امن ترین خودروی دنیا !!!!!!!!!


R خودرو اوباما امن ترین خودروی دنیا !!!!!!!!!

دوشنبه 25 اردیبهشت 1391

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خودرو یك رییس‌جمهوری باید دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی باشد. تك‌بودن یكی از مهمترین ویژگی‌های آن است. در ایالات متحده روی تك‌بودن خودرو ویژه رییس‌جمهوری آمریكا تاكید بسیاری می‌شود. این تك بودن به دلیل اهمیت و برجسته شدن خودرو نیست بلكه به دلیل افزایش ایمنی آن است. به این دلیل كه این خودرو و نقشه شاسی و پلت‌فرم آن و همچنین قسمت‌هایی كه تیونینگ می‌شود به سادگی در اختیار تیم‌های تروریستی قرار نگیرد.

در آمریكا به خودرو رییس‌جمهوری این كشور پرزیدنتال گفته می‌شود. خودرویی كه تنها یك دستگاه از آن تولید می‌شود و پس از پایان عمرش نیز برخلاف بسیاری از كشورها به موزه یا پاركینگ منتقل نشده‌، بلكه نابود می‌شود تا اسرار ایمنی خود را همواره پنهان نگاه دارد. خودرویی كه اكنون توسط باراك اوباما استفاده می‌شود ایمن‌ترین خودرو جهان شناخته شده است. نخستین خودرویی كه به خدمت كاخ سفید درآمد یك دستگاه خودرو مدل M بود كه توسط ویلیام مك‌كینلی رییس‌جمهوری وقت آمریكا در اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروز پس از گذشت بیش از یكصد سال از آن تاریخ‌، جنرال‌موتورز اكنون وظیفه تولید خودرو پرزیدنتال را به عهده دارد و این كار را به طراحان برند كادیلاك خود سپرده است. خودرو پرزیدنتالی كه اكنون مورد استفاده قرار می‌گیرد در سال 2008 سفارش داده شد و از تاریخ 20 فوریه 2009 وارد بخش نقلیه كاخ سفید شده است. این خودرو یك كادیلاك لیموزین است. بسیاری آن را یك كادیلاك اسكالاید لیموزین می‌دانند اما طبق اعلام رسمی جنرال‌موتورز این خودرو نام مابه‌ازای بیرونی نداشته و نام تجاری برای آن در نظر گرفته نشده است. در بهترین حالت می‌توان آن را تركیبی از طراحی كادیلاك اسكالاید و كادیلاك STS به حساب آورد. قیمت این خودرو رسماً اعلام نشده است اما برآورد قیمت آن بدون در نظر گرفتن تیونینگ ایمنی، در حدود 450 هزار دلار برآورد شده است.
بخش زیادی از امكانات تیونینگ این خودرو محرمانه است اما بخش‌هایی نیز به رسانه‌ها اعلام شده است. یكی از جالب‌توجه‌ترین بخش‌های این خودرو درهای آن است. آن‌گونه كه جنرال‌‌موتورز اعلام كرده درهای این خودرو با توجه به تكنولوژی درهای كابین هواپیمای بویینگ 757 ساخته شده است. در این درها از سه لایه فولاد، تیتانیوم و آلومینیوم استفاده شده است كه به یكدیگر تنیده شده‌اند. درهای این خودرو در برابر گلوله‌های كالیبر بالا، گلوله‌های انفجاری و حتی موشك‌های دستی نیز مقاومت می‌كند. ضخامت این درها در بیشترین قسمت به 12 اینچ یعنی بیشتر از 30 سانتی‌متر می‌رسد. كف خودرو نیز تیونینگ شده است. بین كف و داخل خودرو یك لایه شش اینچی از ورق فولاد قرار گرفته است. این ورق خودرو را در برابر انفجارهای كف خیابان محافظت می‌كند. لاستیك‌های خودرو دارای ظاهری شبیه لاستیك‌های معمولی هستند اما جنس آنها زمین تا آسمان فرق دارد. به جای لاستیك در ساخت تایرها از كولار استفاده شده است. كولار ماده‌ای شبیه فیبركربن است كه ده‌ها برابر لاستیك مقاومت می‌كند.
سیستم رانندگی اینفرارد یا همان مادون قرمز سیستمی است كه تقریباً روی هیچ خودرو دیگری گزارش نشده است. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا با دید حرارتی و بدون داشتن دید مرئی رانندگی كند. از این رانندگی در شرایطی مانند فضای دودآلود یا رانندگی در تاریكی مطلق استفاده می‌شود.
روی دستگیره درهای این خودرو هیچ كلید یا ضامنی برای بازكردن درها از بیرون وجود ندارد بلكه همه چیز با اثرانگشت انجام می‌شود.
تنها رییس‌جمهوری و آن عده از محافظان كه اثر انگشتشان در حافظه خودرو وجود داشته باشد می‌توانند به كابین مسافران دسترسی داشته باشند. این خودرو به یك سیستم ایمنی به نام C2 مجهز شده است. این سیستم اختصار Command And Control است. با استفاده از این سیستم خودرو پرزیدنتال با تمام خودروهای اسكورتی كه با آن همراهی می‌كنند حركت كرده و در هر لحظه فاصله‌، تعداد و جایگیری آنها را مشخص می‌كند.
این سیستم می‌تواند تا 48 خودرو اطراف خود را شناسایی و ردیابی كند. این خودرو دارای سیستم اسموك یا همان دود است. به تشخیص خطر می‌تواند در مدت زمان كوتاهی از همه طرف دود غلیظی را با فشار به اطراف پراكنده كرده و خود را در آن محو كند. به این ترتیب فرصت برای راننده بیشتر خواهد شد. در مورد ضخامت و ساختار شیشه‌های ضد‌گلوله آن اطلاعاتی منتشر نشده است اما از شكست نور در این شیشه‌ها می‌توان تشخیص داد كه ضخامتی بسیار بیشتر از حد معمول دارند. بلود بانك یا بانك خون این خودرو واقعاً چیزی است كه در هیچ خودرو دیگری وجود ندارد.
این بانك خون در صندوق عقب خودرو قرار دارد و قبل از حركت از گروه خونی رییس‌جمهوری و دیگر سرنشینان آن پر می‌شود. در صورت بروز حادثه تروریستی و زخمی‌شدن سرنشینان تا رسیدن به بیمارستان یا رفتن به بیمارستانی كه تایید نشده است از آنها استفاده می‌شود.
این خودرو به دلیل داشتن تجهیزات ایمنی و استفاده فولاد فراوان در آن از وزن بسیار بالایی برخوردار است. البته در هیچ سند معتبری به وزن آن اشاره نشده است. این وزن بالا باعث می‌شود كه كادیلاك پرزیدنتال باوجود داشتن موتور 6500 سی‌سی سوپرشارژر بسیار كند باشد. این خودرو در نهایت می‌تواند به سرعت 100 كیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به این سرعت هم 15 ثانیه زمان نیاز دارد.این موتور دیزل در هر 100 كیلومتر 30 لیتر سوخت مصرف می‌كند.

نوشته شده در دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 و 05:34 ب.ظ توسط بهنام

ویرایش شده در [EditFullDate] و -

نظر ها ()


V مطالب قبلی


 
حقوق این وبلاگ محفوظ است و هرگونه كپی برداری از آن با ذكر منبع بلامانع است

All Rights Reserved 2005-2006 © behnam20.MihanBlog.Com

Best Resolution : 1024 X 768

   embed src="http://www.clocklink.com/clocks/0005-Red.swf?TimeZone=GMT0330" width="150" height="150" wmode="transparent" type ="application/x-shockwave-flash"> کدهای جاوا اسکریپت